Ako zachrániť DPF filter, aby ste ho nemuseli meniť?
Dieselové motory majú viacero problémov, ktoré vás bežným jazdením skôr či neskôr dobehnú. Veľkým strašiakom je práve filter pevných častí, ktorý zachytáva všetky nečistoty z motora a vďaka nemu sa znižujú emisie vypúšťané priamo do ovzdušia. Výmena alebo repas tohoto filtra sa pohybujú od 1 000 € vyššie. Môžete sa tomu však vyhnúť.
Pevné častice vo filtri, respektíve usadeniny, sa spaľujú pri 500 stupňoch. Regenerácia filtra je väčšinou automatická a toto vypaľovanie prebieha pri stredných a vysokých otáčkach motora počas jazdy. Problém nastáva pri jazde v meste, zápchach a jazdení na „ľahkú nohu“. Vtedy sa tieto častice nespaľujú a neustále sa hromadia. Väčšinou filter pevných častí vydrží okolo 200 000 kilometrov a potom sa zvykne upchať. Vtedy je jeho záchrana iba repas v lepšom prípade a náhrada dielu v tom horšom.
Mnoho ľudí si myslí, že jazdou vo vysokých otáčkach vypália všetok tento „bordel“. Nie je to ale pravda, nakoľko tento proces by mal prebiehať pri každej jazde a nie iba pri občasnej. Ideálne prebieha toto vypaľovanie na diaľnici a pri rýchlejšom rozbiehaní. Bežnou jazdou však nie je možné zbaviť sa všetkých nečistôt.
Výrobcovia vozidiel s týmto rátajú a samotná kapacita je dosť vysoká na to, aby sa DPF filter dožil pomerne vysokého počtu kilometrov. Potom ale „potajme“ príde tento problém a auto začne robiť problémy, ktorých riešenie je v konečnom dôsledku nákladné.
Dnes už však existuje riešenie tohto problému, ktorým je priame čistenie. Existujú aj domáce čistenia vodou, ktoré sú však nespoľahlivé a môže prísť k poruche. Lepším riešením je čistenie celého výfukového systému vodíkom, ktoré hĺbkovo vyčistí nečistoty nielen v DPF filtri, ale aj v ERG a celej sústave až po trysku.
Čistenie vodíkom alebo dekarbonizácia motora je pomerne nenákladné očistenie, na základe ktorého sa rapídne zvýši životnosť všetkých častí, ktoré trpia usadeninami z nespáleného paliva. Dokonca je to záležitosť, ktorá sa robí na počkanie. Väčšinou trvá jednu hodinu, v horších prípadoch a pri starších vozidlách, kde sú usadeniny masívne, je to o niečo dlhšie.
Ak vám nie sú čistota motora a životnosť jednotlivých dielov ukradnuté, objednajte sa na čistenie vodíkom každých 40 000 km. Tento optimálny interval vám zaručí dokonalé vyčistenie systému.
V prípade záujmu si môžete pozrieť detailnejšie informácie o čistení, prípadne nás kontaktujte.